Ressourcen der Sammlung (Sortiert nach Einreichdatum in Absteigend Ordnung): 1 bis 20 von 51
Erscheinungsdatum | Titel | Beteiligte Person(en) |
2022-12-16 | Continuous norming in learning progress monitoring—An example for a test in spelling from grade 2–4 | Schurig, Michael; Blumenthal, Stefan; Gebhardt, Markus |
2022-11-28 | Students’ learning growth in mental addition and subtraction: results from a learning progress monitoring approach | Anderson, Sven; Schurig, Michael; Sommerhoff, Daniel; Gebhardt, Markus |
2022-06-24 | How language skills and working memory capacities explain mathematical learning from preschool to primary school age: insights from a longitudinal study | Viesel-Nordmeyer, Nurit; Röhm, Alexander; Starke, Anja; Ritterfeld, Ute |
2022-01-04 | Social, systemic, individual-medical or cultural? Questionnaire on the concepts of disability among teacher education students | Gebhardt, Markus; Schurig, Michael; Suggate, Sebastian; Scheer, David; Capovilla, Dino |
2021-12-28 | Acquisition of mathematical and linguistic skills in children with learning difficulties | Viesel-Nordmeyer, Nurit; Ritterfeld, Ute; Bos, Wilfried |
2019-07 | Verlaufsdiagnostik für Verhalten in der Schule (DBR-PUTSIE) | Schurig, Michael; Garthe-Krause, Silas; Gebhardt, Markus |
2021-06-16 | Minimization of a short computer-based test in reading | Schurig, Michael; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus |
2020-01-17 | Effects of using curriculum-based measurement (CBM) for progress monitoring in reading and an additive reading instruction in second classes | Anderson, Sven; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus |
2020-05-28 | Individualized assignments, group work and discussions | DeVries, Jeffrey M.; Szardenings, Carsten; Doebler, Philipp; Gebhardt, Markus |
2020-03 | Levumi, Malini und das verhexte Dorf. Leseabenteuer | Anderson, Sven; Gebhardt, Markus |
2019 | Theoriegeleitete Lernverlaufsdiagnostik zur Erfassung von basalen Lesekompetenzen in der inklusiven Grundschule – Entwicklung, Evaluation und Implementation von webbasierten Testverfahren | Gebhardt, Markus; Jungjohann, Jana; Kuhl, Jan |
2019 | Validation and evaluation of the strengths and difficulties questionnaire in the German school system: an examination of regular and inclusive classrooms | Gebhardt, Markus; DeVries, Jeffrey Matthew; Kuhn, Jörg-Tobias |
2020-03 | Adaptive Leseförderung zur Steigerung der Leseflüssigkeit und des basalen Leseverständnisses „Levumis Leseabenteuer“ | Jungjohann, Jana; Anderson, Sven; Gebhardt, Markus |
2020-01 | Missing numbers progress monitoring test level 5a. A mathematics curriculum-based measurement (CBM) on the online platform www.levumi.de | Anderson, Sven; Schurig, Michael; DeVries, Jeff; Gebhardt, Markus |
2019-12 | Perceptions of teamwork in inclusive classrooms | Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne |
2020-01-08 | Lernverlaufsdiagnostik mit der Onlineplattform Levumi | Reimering, Rebecca; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus |
2019-12-16 | Kurzform der Qualitätsskala zur Inklusiven Schulentwicklung - QU!S-S | Heimlich, Ulrich; Gebhardt, Markus; Schurig, Michael; Weiß, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Kiel, Ewald; Wilfert, Kathrin; Ostertag, Christina |
2019-12-17 | Handbuch für Lehrkräfte im Anwendungsbereich Verhalten und Empfinden - Lern-Verlaufs-Monitoring Levumi | Schurig, Michael; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus |
2015 | Online-Lernverlaufsmessung für alle Schülerinnen und Schüler in inklusiven Klassen | Gebhardt, Markus; Diehl, Kirsten; Mühling, Andreas |
2019-11-20 | Assessment of the quality of inclusive schools | Heimlich, Ulrich; Gebhardt, Markus; Schurig, Michael; Weiß, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Kiel, Ewald; Wilfert, Kathrin; Ostertag, Christina |
Ressourcen der Sammlung (Sortiert nach Einreichdatum in Absteigend Ordnung): 1 bis 20 von 51