Autor(en): Moriya, Seiji
Tan, Youichi
Kato, Takashi
Titel: Improvement of teaching methods and student learning status in teacher training course II – Topics in teaching Relative Value
Sprache (ISO): en
Zusammenfassung: We would like to explain our concrete plans on the pre-service of mathematics education methodology in teacher training course of university. It is difficult for many pupils at elementary school to understand on Relative Value in Japan. Students at university, who want to be teachers, don’t understand Relative Value, sufficiently, too. We have taught the new teaching methods to students. They understood the meaning of Relative Value and learned how to teach it to pupils.
Schlagwörter: Pre-service
Relative Value
Elementary teacher training course of university
Grundschule
Lehrerbildung (1., 2. und 3. Phase)
Argumentieren & Beweisen
Arithmetik
URI: http://hdl.handle.net/2003/41541
http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-23384
Erscheinungsdatum: 2023
Provinienz: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Ist Teil von: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022
Enthalten in den Sammlungen:2022

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
BzMU22_1049.pdfDNB211.78 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.



Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. rightsstatements.org