Autor(en): | Moriya, Seiji Tan, Youichi Kato, Takashi |
Titel: | Improvement of teaching methods and student learning status in teacher training course II – Topics in teaching Relative Value |
Sprache (ISO): | en |
Zusammenfassung: | We would like to explain our concrete plans on the pre-service of mathematics education methodology in teacher training course of university. It is difficult for many pupils at elementary school to understand on Relative Value in Japan. Students at university, who want to be teachers, don’t understand Relative Value, sufficiently, too. We have taught the new teaching methods to students. They understood the meaning of Relative Value and learned how to teach it to pupils. |
Schlagwörter: | Pre-service Relative Value Elementary teacher training course of university Grundschule Lehrerbildung (1., 2. und 3. Phase) Argumentieren & Beweisen Arithmetik |
URI: | http://hdl.handle.net/2003/41541 http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-23384 |
Erscheinungsdatum: | 2023 |
Provinienz: | Gesellschaft für Didaktik der Mathematik |
Ist Teil von: | Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 |
Enthalten in den Sammlungen: | 2022 |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
BzMU22_1049.pdf | DNB | 211.78 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. |
Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. rightsstatements.org