Autor(en): | Yacek, Douglas W. |
Titel: | Revisiting The Transformative Classroom: a response to Schroeder-Strong, Merrifield, Morgan, and Dahlbeck |
Sprache (ISO): | en |
Zusammenfassung: | In this response to reviewers, I revisit some of the central positions and theses of my book The Transformative Classroom and engage with several important criticisms. In doing so, I try to point out what I think is of particular value for further understanding the transformative potential of the classroom, especially where I think I could have captured this better in the book. |
Schlagwörter: | Aspiration Moral education Transformative experience Transformative learning Transformative teaching |
Schlagwörter (RSWK): | Sittliche Erziehung Transformation Lernen Lehren Schule |
URI: | http://hdl.handle.net/2003/41315 http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-23158 |
Erscheinungsdatum: | 2022-05-17 |
Rechte (Link): | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
Enthalten in den Sammlungen: | Institut für Allgemeine Erziehungswissenschaft und Berufspädagogik |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
14778785221092192.pdf | 71.79 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. |
Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons