Autor(en): Yacek, Douglas W.
Titel: Revisiting The Transformative Classroom: a response to Schroeder-Strong, Merrifield, Morgan, and Dahlbeck
Sprache (ISO): en
Zusammenfassung: In this response to reviewers, I revisit some of the central positions and theses of my book The Transformative Classroom and engage with several important criticisms. In doing so, I try to point out what I think is of particular value for further understanding the transformative potential of the classroom, especially where I think I could have captured this better in the book.
Schlagwörter: Aspiration
Moral education
Transformative experience
Transformative learning
Transformative teaching
Schlagwörter (RSWK): Sittliche Erziehung
Transformation
Lernen
Lehren
Schule
URI: http://hdl.handle.net/2003/41315
http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-23158
Erscheinungsdatum: 2022-05-17
Rechte (Link): https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Enthalten in den Sammlungen:Institut für Allgemeine Erziehungswissenschaft und Berufspädagogik

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
14778785221092192.pdf71.79 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.



Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons