Autor(en): Herbst, Jan-Hendrik
Titel: Controversies on Public Religious Pedagogy
Sonstige Titel: religious education in times of post-democratic populism, global warming and economization of education
Sprache (ISO): en
Zusammenfassung: In times of social crises, Public Religious Pedagogy is emerging as “a new paradigm in the field of Religious Pedagogy” (Manfred L. Pirner). This paper aims to strengthen this approach through a critical review. To achieve this, the theoretical foundations of Public Religious Pedagogy will be examined more closely in order to investigate their strengths and weaknesses. The result of these considerations is to expand historical sources and interdisciplinary references of Public Religious Pedagogy: It is necessary to interpret the concept more broadly. Finally, this article argues in favour of a critical and prophetic Public Religious Pedagogy.
Schlagwörter: Public Religious Pedagogy
Public theology
Critical theory
Civic education
Schlagwörter (RSWK): Religionspädagogik
Praktische Theologie
Kritische Theorie <Begriff>
URI: http://hdl.handle.net/2003/40104
http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-21981
Erscheinungsdatum: 2020-03-19
Rechte (Link): https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Enthalten in den Sammlungen:Katholische Theologie

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Herbst2020_Article_ControversiesOnPublicReligious.pdf560.04 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.



Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons