Autor(en): Knabbe, Alina
Leiss, Dominik
Ehmke, Timo
Titel: Modelling tasks - The relation between linguistic skills, intra-mathematical skills, and context-related prior knowledge
Sprache (ISO): en
Zusammenfassung: Many students have difficulties solving modelling tasks. However, it is not completely understood yet which skills are necessary for a successful solving process and how these are related to students’ characteristics. The aim of this paper is to provide a more holistic view of the influence of students’ characteristics while working on modelling tasks. It will be investigated how students’ characteristics (gender and social background) are related to solving modelling tasks and whether linguistic and intra-mathematical skills, as well as prior knowledge of real-world task context, play a mediating role.
Schlagwörter: Modellierungsaufgaben
sprachliche Fähigkeiten
Geschlecht
sozialer Hintergrund
Textaufgaben
Sprache
Lesen
URI: http://hdl.handle.net/2003/41658
http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-23501
Erscheinungsdatum: 2023
Provinienz: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Ist Teil von: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022
Enthalten in den Sammlungen:2022

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
BzMU22_367.pdfDNB58.01 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.



Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. rightsstatements.org