Autor(en): Lundin, Sverker
Titel: How mathematics education became a ritual
Sprache (ISO): en
Zusammenfassung: The following essay, which is based on the first half of my talk at the GDM conference in Potsdam 2017, should be read as a conjecture concerning mathematics education, intending to spur discussion and open up new pathways for research. I start by trying to show that present day mathematics education can be interpreted as a ritual, after which I indicate five distinct origins of this ritual. The reason why the second half of my talk is not included in this essay, is that an account of the explanatory framework presented there can be found in texts published elsewhere (Lundin, 2013; Christensen & Lundin, 2017).
URI: http://hdl.handle.net/2003/36539
http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-18540
Erscheinungsdatum: 2017
Provinienz: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Ist Teil von: Vorträge auf der 51. Tagung für Didaktik der Mathematik - Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 27.02 bis 03.03.2017 in Potsdam
Enthalten in den Sammlungen:2017

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
BzMU-2017-LUNDIN.pdfDNB948.5 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.



Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. rightsstatements.org