Institut für Schulentwicklungsforschung : [51]

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 51
Issue DateTitleAuthor(s)
2021-05-31Gender differences in text-based interest: text characteristics as underlying variablesLepper, Chantal; Stang, Justine; McElvany, Nele
2022-05-18COVID-19 pandemic and student reading achievement: findings from a school panel studyLudewig, Ulrich; Kleinkorres, Ruben; Schaufelberger, Rahim; Schlitter, Theresa; Lorenz, Ramona; König, Christoph; Frey, Andreas; McElvany, Nele
2021-09-02Cross-cultural differences in academic self-efficacy and its sources across socialization contextsGebauer, Miriam Marleen; McElvany, Nele; Köller, Olaf; Schöber, Christian
2021-06-15Unterrichtsqualität und intrinsische Lesemotivation im Kontext der Bund-Länder-Initiative „Bildung durch Sprache und Schrift“ (BiSS)Ohle-Peters, Annika; Igler, Jennifer; Schlitter, Theresa; McElvany, Nele; Teerling, Annika; Köller, Olaf
2022-03-15Die COVID-19 Pandemie und Lesekompetenz von Viertklässler*innenLudewig, Ulrich; Schlitter, Theresa; Lorenz, Ramona; Kleinkorres, Ruben; Schaufelberger, Rahim; Frey, Andreas; McElvany, Nele
2021Motivationsunterstützende Unterrichtsgestaltung in der Grundschule − Unterrichtsqualität und Textmerkmale im FokusMcElvany, Nele; Lepper, Chantal; Ophuysen, Stefanie von
2021-11-03Schule digital – der Länderindikator 2021 Erste Ergebnisse und Analysen im BundesländervergleichLorenz, Ramona; Yotyodying, Sittipan; Eickelmann, Birgit; Endberg, Manuela
2021Schulentwicklungsberatung in schulischen InnovationsprozessenHoltappels, Heinz Günter; Kamarianakis, Eva; Dedering, Kathrin
2020-04-26School track and ethnic classroom composition relate to the mainstream identity of adolescents with immigrant background in Germany, but not their ethnic identityEdele, Aileen; Jansen, Malte; Schachner, Maja K.; Schotte, Kristin; Rjosk, Camilla; Radmann, Susanne
2021-01-21The integrity of educational outcome measures in international assessmentsStrietholt, Rolf; Rosén, Monica; Gladushyna, Olesya
2020-10-12Schulformen und sozioökonomischer Erfolg im jungen Erwachsenenalter: Werden unterschiedliche Ausbildungswege auf dem Arbeitsmarkt gleich honoriert?Becker, Michael; Tetzner, Julia; Baumert, Jürgen
2020-12-26Disentangling general achievement levels and subject-specific strengths and weaknesses in mathematics, reading, and scienceGladushyna, Olesya; Strietholt, Rolf; Steinmann, Isa
2020-08-03Einstellungen und Motivation bezogen auf kulturell-ethnisch heterogene Schülerinnen- und Schülergruppen und ihre Bedeutung für differenzielle Instruktion im UnterrichtGebauer, Miriam M.; McElvany, Nele
2020-03-16Welche Entwicklungszusammenhänge zwischen Sprache, Mathematik und Arbeitsgedächtnis modulieren den Einfluss sprachlicher Kompetenzen auf mathematisches Lernen im (Vor‑)Schulalter?Viesel-Nordmeyer, Nurit; Ritterfeld, Ute; Bos, Wilfried
2021-01-21Early tracking and different types of inequalities in achievementStrello, Andrés; Strietholt, Rolf; Steinmann, Isa; Siepmann, Charlotte
2021Postsekundäre Bildungsentscheidungen und Effekte sozialer HerkunftBos, Winfried; Schaufelberger, Rahim; Stubbe, Tobias C.
2020Zusammenhänge zwischen sprachlichen Kompetenzen und mathematischem Lernen vom Vorschulalter bis zum Ende des Grundschulalters unter besonderer Betrachtung des ArbeitsgedächtnissesBos, Wilfried; Viesel-Nordmeyer, Nurit; Ritterfeld, Ute
2019Wortschatzerwerb von mehrsprachigen Vorschulkindern - eine Interventionsstudie in KindertageseinrichtungenMcElvany, Nele; Cinar, Melihan; Hardy, Ilonca
2018Pfadabhängigkeiten in Bildungsregionen: Regionale Bildungsbüros als „agents of change“?Bos, Wilfried; Sendzik, Norbert; Berkemeyer, Nils
2018The relationship between school leadership and student mathematics achievementBos, Wilfried; Chen, Dan; Lorenz, Ramona
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 51