Institut für Schulentwicklungsforschung : [79]

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 79
Issue DateTitleAuthor(s)
2022-04-04Teachers’ and students’ perceptions of students’ ability and importance value in math and reading: a latent difference score analysis of intra-individual cross-domain differencesTen Hagen, Inga; Benden, Daria K.; Lauermann, Fani; Eccles, Jacquelynne S.
2022Intraindividuelle motivationale Heterogenität im Klassenraum - Zusammenspiel der Motivationen von Lehrkräften und Lernenden im Kontext der Interaktion und gegenseitigen Wahrnehmung im UnterrichtLauermann, Fani; Ten Hagen, Inga; Steinmayr, Ricarda
2022-12-20Beneficial and negative factors for the development of students’ well-being in educational contextStang-Rabrig, Justine; Schwerter, Jakob; Witmer, Matthew; McElvany, Nele
2022-03-18Linguistic dissimilarity increases age-related decline in adult language learningSchepens, Job J.; Hout, Roeland W. N. M. van; Slik, Frans W. P. van der
2022Bedeutsamkeit von impliziten Einstellungen und Stereotypenbedrohung im Schulkontext bei Kindern und Jugendlichen mit und ohne MigrationshintergrundMcElvany, Nele; König, Sabrina; Hannover, Bettina
2021-07-01Bedeutung der wahrgenommenen Motivierungsqualität für intrinsische Motivation und Selbstkonzept von GrundschulkindernLepper, Chantal; Stang-Rabrig, Justine; McElvany, Nele
2022Short-term developmental processes of students’ expectancies and task values in math-intensive study programs and links to academic success and dropout tendenciesLauermann, Fani; Benden, Daria Katharina; McElvany, Nele
2022-12Sonderauswertung: Zum Stand von Wortschatz und Leseverhalten bei Viertklässler:innen in DeutschlandLudewig, Ulrich; Lorenz, Ramona; Kleinkorres, Ruben; McElvany, Nele
2021-05-31Gender differences in text-based interest: text characteristics as underlying variablesLepper, Chantal; Stang, Justine; McElvany, Nele
2022-05-18COVID-19 pandemic and student reading achievement: findings from a school panel studyLudewig, Ulrich; Kleinkorres, Ruben; Schaufelberger, Rahim; Schlitter, Theresa; Lorenz, Ramona; König, Christoph; Frey, Andreas; McElvany, Nele
2021-09-02Cross-cultural differences in academic self-efficacy and its sources across socialization contextsGebauer, Miriam Marleen; McElvany, Nele; Köller, Olaf; Schöber, Christian
2021-06-15Unterrichtsqualität und intrinsische Lesemotivation im Kontext der Bund-Länder-Initiative „Bildung durch Sprache und Schrift“ (BiSS)Ohle-Peters, Annika; Igler, Jennifer; Schlitter, Theresa; McElvany, Nele; Teerling, Annika; Köller, Olaf
2022-03-15Die COVID-19 Pandemie und Lesekompetenz von Viertklässler*innenLudewig, Ulrich; Schlitter, Theresa; Lorenz, Ramona; Kleinkorres, Ruben; Schaufelberger, Rahim; Frey, Andreas; McElvany, Nele
2021Motivationsunterstützende Unterrichtsgestaltung in der Grundschule − Unterrichtsqualität und Textmerkmale im FokusMcElvany, Nele; Lepper, Chantal; Ophuysen, Stefanie von
2021-11-03Schule digital – der Länderindikator 2021 Erste Ergebnisse und Analysen im BundesländervergleichLorenz, Ramona; Yotyodying, Sittipan; Eickelmann, Birgit; Endberg, Manuela
2021Schulentwicklungsberatung in schulischen InnovationsprozessenHoltappels, Heinz Günter; Kamarianakis, Eva; Dedering, Kathrin
2020-04-26School track and ethnic classroom composition relate to the mainstream identity of adolescents with immigrant background in Germany, but not their ethnic identityEdele, Aileen; Jansen, Malte; Schachner, Maja K.; Schotte, Kristin; Rjosk, Camilla; Radmann, Susanne
2021-01-21The integrity of educational outcome measures in international assessmentsStrietholt, Rolf; Rosén, Monica; Gladushyna, Olesya
2020-10-12Schulformen und sozioökonomischer Erfolg im jungen Erwachsenenalter: Werden unterschiedliche Ausbildungswege auf dem Arbeitsmarkt gleich honoriert?Becker, Michael; Tetzner, Julia; Baumert, Jürgen
2020-12-26Disentangling general achievement levels and subject-specific strengths and weaknesses in mathematics, reading, and scienceGladushyna, Olesya; Strietholt, Rolf; Steinmann, Isa
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 79