Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 44
Issue DateTitleAuthor(s)
2023-06Sexueller Missbrauch von Kindern und Jugendlichen in der Katholischen Kirche - Aktueller ForschungsstandRitterfeld, Ute; Garcia Vogt, Valerie
2023-10-03Narrative abilities in individuals with Down syndrome: single case-profilesNeitzel, Isabel
2023-06-23Supporting second language acquisition of bilingual preschool children through professionalization of caregivers in specialized preschool programsBoese, Jannika; Busch, Julian; Leyendecker, Birgit; Scherger, Anna-Lena
2022-04-07Ditransitive structures in child language acquisition: an investigation of production and comprehension in children aged five to sevenScherger, Anna-Lena; Kizilirmak, Jasmin M.; Folta-Schoofs, Kristian
2023Beeinträchtigungen und Potentiale von Sprache und KommunikationRitterfeld, Ute; Subellok, Katja; Wimmer, Eva; Scherger, Anna-Lena
2021-09-16The bilingual native speaker competence: evidence from explicit and implicit language knowledge using elicited production, sentence-picture matching, and pupillometryScherger, Anna-Lena; Urbanczik, Gianna; Ludwigs, Timon; Kizilirmak, Jasmin M.
2019Fachintegrierte Sprachförderung in der Primarstufe: Konzeptevaluation und Studien zur Implementation am 'research to practice gap'Ritterfeld, Ute; Elstrodt-Wefing, Nadine; Kuhl, Jan
2016Dortmunder Mutismus Screening DortMuS-SchuleStarke, Anja; Subellok, Katja
2015ICOM - Input contexts in multilingualismRitterfeld, Ute; Lüke, Carina; Schnöring, Annika
2015„Samira spricht nicht mit uns!“Subellok, Katja; Starke, Anja
201513 goldene Regeln zur Sprachförderung mit heimatvertriebenen Kindern ohne Deutschkenntnisse in unseren KindertageseinrichtungenRitterfeld, Ute; Niebuhr-Siebert, Sandra
201513 goldene Regeln zur Sprachförderung mit heimatvertriebenen Kindern ohne Deutschkenntnisse in unseren GrundschulenRitterfeld, Ute; Niebuhr-Siebert, Sandra
2017AsKinG – Auffällig schweigsame Kinder in GrundschulenSubellok, Katja; Koch, Annika; Biederbeck, Julie; Klemp, Laura; Wersching, Sarah; Schnöring, Annika; Hüninghake, Rebecca; Möhring, Michélle
2017Stigmatisierung und Entstigmatisierung von Menschen mit Behinderungen: Einfluss unterschiedlicher medialer Darstellungen auf Einstellungen und HandlungsintentionenHastall, Matthias R.; Röhm, Alexander; Ritterfeld, Ute
2015The experience of stuttering among ultra-orthodox and secular Jews in IsraelKatz-Bernstein, Nitza; Freud, Debora; Ritterfeld, Ute
2014Selektiver Mutismus bei mehrsprachigen KindernSubellok, Katja; Starke, Anja; Käppler, Christoph
2014Arab children's narrative development measuring narrative interaction & narrative intervention in Arab-speaking children by DO-BINE and DO-FINEKatz-Bernstein, Nitza; Samara-Kateeb, Nabeela; Quasthoff, Uta M.
2013-08Studien zur Mehrsprachigkeit: Beiträge der Dortmunder ArbeitsgruppeRitterfeld, Ute; Lüke, Carina; Starke, Anja; Lüke, Timo; Subellok, Katja
2013-04Förderbedingungen von Schülerinnen im Förderschwerpunkt SpracheSubellok, Katja; Lüke, Timo; Ritterfeld, Ute
2013-11-19Mehrsprachen-Kontexte 2.0. Erfassung der Inputbedingungen von mehrsprachig aufwachsenden KindernLüke, Carina; Ritterfeld, Ute
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 44