Improving the skills of forest harvester operators
Anzeigen
The uses and abuses of boredom in the classroom
Anzeigen
Selbsteinschätzungsbiaseffekte und Selbsteinschätzungseffekte auf akademische Leistung operationalisiert über Schulnoten
Anzeigen
Abschlussbericht für das DFG-Projekt „Effekte und Moderatoren von Stereotype Threat in Wortschatz-Lernsituationen von türkischstämmigen Schülerinnen und Schülern an Grund- und weiterführenden Schulen“
Anzeigen
A deep dive into distributive concession making and the likelihood of impasses in negotiations
Anzeigen
Anxiety in response to the climate and environmental crises: validation of the Hogg Eco-Anxiety Scale in Germany
Anzeigen
Bedeutung unterschiedlicher Formen des Commitments und der Kooperation von Lehrkräften für schulische Entwicklungsprozesse – empirische Analysen an Schulen in herausfordernden Lagen
Anzeigen
The longitudinal development of students' well-being in adolescence: the role of perceived teacher autonomy support
Anzeigen
Does intelligence predict development of investment traits from mid to late adolescence? Evidence from a 3-year longitudinal study
Anzeigen
Similar, but different: gender differences in working time arrangements and the work–life interface
Anzeigen
Differences in instructional quality during the Covid-19 pandemic between Oman and Germany and the role of teacher competences
Anzeigen
Reziproke Zusammenhänge zwischen elterlichen Bildungserwartungen, schulischer Motivation und Leistung bei Schüler*innen mit Migrationshintergrund
Anzeigen
Wissen über Diversität im Kontext schulischer Inklusion: Evaluation und Einsatz eines Tests zum deklarativen Faktenwissen von (angehenden) Lehrkräften
Anzeigen
Studying educational inequality: effects of school differentiation on multiple inequalities and school segregation
Anzeigen
Students’ well-being in the late elementary and early secondary school years: investigation of conditional factors using large-scale assessment studies
Anzeigen
Vocabulary, text coverage, word frequency and the lexical threshold in elementary school reading comprehension
Anzeigen
What makes domain knowledge difficult? Word usage frequency from SUBTLEX and dlexDB explains knowledge item difficulty
Anzeigen