Entwicklung und Erforschung inklusiver Bildungsprozesse : [27]

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 27
Issue DateTitleAuthor(s)
Nov-2018Inklusive Schulentwicklung organisieren. Anstöße für den Prozess der inklusiven SchulentwicklungTan, Astrid Edith; Gebhardt, Markus
Nov-2018Bogen zur Einschätzung zum Umgang mit Heterogenität im UnterrichtMiesera, Susanne; Weidenhiller, Patrizia; Gebhardt, Markus
14-Nov-2018Graphen der Lernverlaufsdiagnostik interpretieren und anwenden – Leseförderung mit der Onlineverlaufsmessung LevumiJungjohann, Jana; Diehl, Kirsten; Mühling, Andreas; Gebhardt, Markus
Jul-2018Levumi: a web-based curriculum-based measurement to monitor learning progress in inclusive classroomsJungjohann, Jana; DeVries, Jeffrey M.; Gebhardt, Markus; Mühling, Andreas
2015Performance of students with Special Educational Needs in GermanyGebhardt, Markus; Sälzer, Christine; Mang, Julia; Müller, Katharina; Prenzel, Manfred
Sep-2018Questionnaire Monitoring Behavior in Schools (QMBS). Description of the scale „Questionnaire Monitoring Behavior in Schools“ (QMBS) in English and German languageGebhardt, Markus; de Vries, Jeffrey M.; Jungjohann, Jana; Casal, Gino
2013Zusammenarbeit zwischen KlassenlehrerIn und SonderpädagogIn in der IntegrationGebhardt, Markus; Krammer, Mathias; Schwab, Susanne; Gasteiger-Klicpera, Barbara
2013Sozialverhalten von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf in der SekundarstufeSchwab, Susanne; Gebhardt, Markus; Gasteiger-Klicpera, Barbara
2011The transition from school to the workplace for students with learning disabilitiesGebhardt, Markus; Tretter, Tobias; Schwab, Susanne; Gasteiger-Klicpera, Barbara
2016Stufen der sozialen Partizipation nach Einschätzung von Regel- und IntegrationslehrkräftenSchwab, Susanne; Gebhardt, Markus
2014On the diagnosis of learning disabilities in the Austrian school system: official directions and the diagnostic process in practice in Styria/AustriaKrammer, Mathias; Gebhardt, Markus; Rossmann, Peter; Paleczek, Lisa; Gasteiger-Klicpera, Barbara
2014Fähigkeitsgruppierung und Integration – (k)ein Widerspruch?Möhringer, Jutta; Gebhardt, Markus
2015Linking self-rated social inclusion to social behaviourSchwab, Susanne; Gebhardt, Markus; Krammer, Mathias; Gasteiger-Klicpera, Barbara
2013What is behind the diagnosis of learning disability in Austrian schools?Gebhardt, Markus; Krammer, Mathias; Schwab, Susanne; Rossmann, Peter; Gasteiger-Klicpera, Barbara
Jan-2008Berufswahl von Schülern mit dem Förderschwerpunkt LernenGebhardt, Markus
2014Die gegenwärtigen Umsetzung des gemeinsamen Unterrichts in DeutschlandGebhardt, Markus; Sälzer, Christine; Tretter, Tobias
2009Der Zusammenhang von Resilienz und protektiven Faktoren bei der Berufswahl von Jugendlichen im Förderschwerpunkt LernenGebhardt, Markus
2018Skala „Individualisierter Unterricht“Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne
2018Fragebogen zur Zusammenarbeit zwischen KlassenlehrerIn und SonderpädagogIn in der InklusionGebhardt, Markus; Schwab, Susanne
8-May-2018Einstellung, Bedenken und Selbstwirksamkeitserwartung von Lehramtsstudierenden zur schulischen InklusionGebhardt, Markus; Miesera, Susanne; Weidenhiller, Patrizia; Jungjohann, Jana
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 27