Entwicklung und Erforschung inklusiver Bildungsprozesse : [51]

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 51
Issue DateTitleAuthor(s)
2022-12-16Continuous norming in learning progress monitoring—An example for a test in spelling from grade 2–4Schurig, Michael; Blumenthal, Stefan; Gebhardt, Markus
2022-11-28Students’ learning growth in mental addition and subtraction: results from a learning progress monitoring approachAnderson, Sven; Schurig, Michael; Sommerhoff, Daniel; Gebhardt, Markus
2022-06-24How language skills and working memory capacities explain mathematical learning from preschool to primary school age: insights from a longitudinal studyViesel-Nordmeyer, Nurit; Röhm, Alexander; Starke, Anja; Ritterfeld, Ute
2022-01-04Social, systemic, individual-medical or cultural? Questionnaire on the concepts of disability among teacher education studentsGebhardt, Markus; Schurig, Michael; Suggate, Sebastian; Scheer, David; Capovilla, Dino
2021-12-28Acquisition of mathematical and linguistic skills in children with learning difficultiesViesel-Nordmeyer, Nurit; Ritterfeld, Ute; Bos, Wilfried
2019-07Verlaufsdiagnostik für Verhalten in der Schule (DBR-PUTSIE)Schurig, Michael; Garthe-Krause, Silas; Gebhardt, Markus
2021-06-16Minimization of a short computer-based test in readingSchurig, Michael; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus
2020-01-17Effects of using curriculum-based measurement (CBM) for progress monitoring in reading and an additive reading instruction in second classesAnderson, Sven; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus
2020-05-28Individualized assignments, group work and discussionsDeVries, Jeffrey M.; Szardenings, Carsten; Doebler, Philipp; Gebhardt, Markus
2020-03Levumi, Malini und das verhexte Dorf. LeseabenteuerAnderson, Sven; Gebhardt, Markus
2019Theoriegeleitete Lernverlaufsdiagnostik zur Erfassung von basalen Lesekompetenzen in der inklusiven Grundschule – Entwicklung, Evaluation und Implementation von webbasierten TestverfahrenGebhardt, Markus; Jungjohann, Jana; Kuhl, Jan
2019Validation and evaluation of the strengths and difficulties questionnaire in the German school system: an examination of regular and inclusive classroomsGebhardt, Markus; DeVries, Jeffrey Matthew; Kuhn, Jörg-Tobias
2020-03Adaptive Leseförderung zur Steigerung der Leseflüssigkeit und des basalen Leseverständnisses „Levumis Leseabenteuer“Jungjohann, Jana; Anderson, Sven; Gebhardt, Markus
2020-01Missing numbers progress monitoring test level 5a. A mathematics curriculum-based measurement (CBM) on the online platform www.levumi.deAnderson, Sven; Schurig, Michael; DeVries, Jeff; Gebhardt, Markus
2019-12Perceptions of teamwork in inclusive classroomsGebhardt, Markus; Schwab, Susanne
2020-01-08Lernverlaufsdiagnostik mit der Onlineplattform LevumiReimering, Rebecca; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus
2019-12-16Kurzform der Qualitätsskala zur Inklusiven Schulentwicklung - QU!S-SHeimlich, Ulrich; Gebhardt, Markus; Schurig, Michael; Weiß, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Kiel, Ewald; Wilfert, Kathrin; Ostertag, Christina
2019-12-17Handbuch für Lehrkräfte im Anwendungsbereich Verhalten und Empfinden - Lern-Verlaufs-Monitoring LevumiSchurig, Michael; Jungjohann, Jana; Gebhardt, Markus
2015Online-Lernverlaufsmessung für alle Schülerinnen und Schüler in inklusiven KlassenGebhardt, Markus; Diehl, Kirsten; Mühling, Andreas
2019-11-20Assessment of the quality of inclusive schoolsHeimlich, Ulrich; Gebhardt, Markus; Schurig, Michael; Weiß, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Kiel, Ewald; Wilfert, Kathrin; Ostertag, Christina
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 51